dinsdag 7 december 2010

BCNU

Vandaag was de eerste dag van de beamkuur en je begon vandaag met het goedje "BCNU". Al snel zag ik je hoofd rood aanlopen en je klaagde over hoofdpijn. Allemaal bekende bijwerkingen van deze stof. Ik had wel met je te doen hoor, want ik zag dat je je er niet lekker bij voelde en toch moest ik weer weg omdat ik ook nog andere verplichtingen had. De dietiste is langs geweest vandaag om je kiemarme dieet door te spreken. Omdat je weerstand de komende dagen naar beneden zal duikelen, je darmbacterien compleet zullen verdwijnen moet elke vorm van enige voedselvergiftiging worden vermeden. Kiemarm dus. Voor jou dus even geen sla, geen rauwkost, geen restjes en worst-of-all, geen haring. We mogen wel lekkere gebakken visjes voor je halen bij Schmid, wat een geluk dat dat vlakbij het ziekenhuis is.

Je had het er druk mee vandaag, de begeleider voor school, de maatschappelijk werkster, ze kwamen allemaal langs en de eerste afspraken zijn gemaakt, je hebt het er maar druk mee...
Vandaag stond er ook een verhuizing op het programma, je mocht naar een éénpersoons kamer, je ligt nu op kamer nummer 15.

Verder is er niet zo gek veel te vertellen dan dat alles zijn gangetje gaat nu en we maar bij de dag leven en moeten kijken wat al die chemogoedjes doen en hoe je je er bij zult voelen. Tot en met zondag krijg je je chemo en maandag zal een rustdag zijn. De veertiende krijg je je stamcellen terug, ook dit is bijzonder omdat dat mijn verjaardag is...

Ik heb je net gesproken door de telefoon en je klonk goed en opgewekt.
Wat is het hier stil zonder je...we missen je...

Mama

Geen opmerkingen:

Een reactie posten