vrijdag 12 november 2010

Even rust

Je voelt je niet lekker en hoewel je de hele dag wel gewoon beneden was ben je vanavond vroeg naar bed gegaan. Het gaf mij de nodige rust om vandaag niet heen en weer te hoeven naar het ziekenhuis. Na het eten genoot ik er van je voor de kachel te zien zitten. Op die momenten kan ik uren naar je kijken en zo enorm van je genieten. Het is week-end en we mogen bijtanken. Rust maar wat uit en laat die stomme chemo zijn werk maar doen. Aanstaande dinsdag volgt de CT scan, de uitslag van deze scan gaat min of meer de vervolgstappen bepalen. Als de lymfomen niet zijn gegroeid dan wordt je klaargemaakt voor de chemokuur met stamceltransplantatie. We moeten daarvoor nog heel wat onderzoeken laten doen, omdat men zeker wilt weten of deze kuur aan jou gegeven kan worden. Een nucleaire scan, longonderzoek, rontgenfoto's en een bezoek aan de kaakchirurg, het is allemaal onderdeel van de behandeling. Als de uitslagen van de CT scan van dinsdag goed zijn en er is in ieder geval geen toename dan is de totale lichaamsbestraling voorlopig van de baan. De bedoeling is dan om alles eerst met die chemokuur weg te krijgen. Na je stamceltransplantatie wordt er vervolgens weer gescand en bezien of er nog een eventuele (gedeeltelijke) bestraling nodig is.

Nu eerst opknappen van deze kuur en dan jezelf weer klaarstomen voor de volgende. Wat moet je toch allemaal ondergaan. Ik zou willen dat ik alles van je over kon nemen..Maar dat kan niet, ik kan er slechts voor je zijn. En ik ben er voor je, ik zorg voor je en ik bid voor je, onophoudelijk...Moge God de chemo zo leiden en zegenen dat die Hodgkin voor eens en voor altijd het onderspit zal delven in je lijf.

Slaap lekker straks
Mama

1 opmerking: