dinsdag 26 oktober 2010

Help, ik heb een Prikfobie

"Daaggggg mam", klinkt het...en je loopt met je rugzak richting de garage om je fiets te pakken. Het gewone leven is weer even terug. Gisteren kwam je vrolijk uit school en je vertelde, na het eten dat je je zo enorm goed voelt. Je ziet er ook goed uit. Ik zag aan je dat je weer een gezonde dosis frisse buitenlucht had meegepakt tijdens je fietsrit van en naar school. Je wilde haardos viel  fris en leuk om je gezicht. Sommige leraren waren verbaast je weer op school aan te treffen. Je tweede dag school is zojuist begonnen na je eerste chemokuur dit jaar.

Terwijl een kop koffie me wakker maakt, denk ik terug aan de prikken die ik drie maal daags bij je moet zetten. Het gaat goed, maar desondanks bespeur ik bij mezelf een lichte prikfobie. Kunnen mensen die prikken uitdelen dan ook een fobie ontwikkelen? Ik denk van wel, nu ik merk bij mezelf dat ik je benen en buik al voor me zie ruim een uur voordat ik een spuit moet gaan zetten. De eerste prikken leken zo makkelijk, maar nu het er drie per dag zijn en ik steeds meer moet speuren naar ongeprikte plaatsen op je buik en bovenbenen begin ik angst te krijgen. Angst dat ik je pijn doe en angst dat ik iets verkeerd doe. Waarom moet een mens dan ook zo'n spoedcursus volgen en wordt direct daarna in het diepe gegooid? Ik zie je benen en buik voor me als ik lig te slapen en de vreselijkste scenario's flitsen dan door me heen. Mijn lieve kind, lees deze blog maar niet, over angsten van een prikmoeder, over gekke waanbeelden, over een moeder die soms wat onzeker een prik zet...

Ik zet me wel over mijn angst heen, maak je maar geen zorgen. Ik weet ook dat angst iets stoms is en vaak onzinnig. Of misschien niet helemaal onzinnig in dit geval. Immers, ik zal nu, juist door die prikfobie,zorgen dat ik je heel secuur en voorzichtig zal prikken. Geen risico zal ik nemen. En morgen in het ziekenhuis zal ik de verpleging vragen mij een extra les in prikken te geven. Want ik wil je ook kunnen prikken op de achterkant van je bovenarmen, want daar moet het ook kunnen volgens de bijsluiter! Morgen wil ik les 2!

Tot vanmiddag knul
Mama

3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen