zondag 24 oktober 2010

Gedichtjes

Vandaag stuur ik je wat gedichten. Ik schreef ze van de zomer, maar misschien zijn ze nu wel toepasselijk:
(morgen wil je weer naar school toe, teken dat je je goed voelt. Ben blij voor je, knuffel van mama)

Pleisterwoorden

Wanneer woorden je pijn doen,
de stilte je snijdt en verwondt
Wanneer verdriet jouw weg is,
liefde verkild is en verstomd
Mijn eerste hulp van pleisterwoorden
staat paraat, smeert en verzacht
al die schrale open wonden,
door lijden aan jou toegebracht
Tegenover alles dat boos klinkt,
dreunend, kermend en hard,
plak ik mijn zachte pleisterwoorden,
lief en verzorgend op je smart
Woorden, klinkend als zalf en olie,
doen zo hun genezend werk
De kracht van lieve pleisterwoorden
ze klinken zacht, maar zijn heel sterk!

april 2010

God

Ergens ben ik U verloren
en het zoeken, kost
me zoveel energie
U zegt:''Ik ben er altijd"
maar waar bent u dan
God?, want ik zie u nie....

19-08-2010

© niets mag zonder mijn toestemming worden gepubliceerd of overgenomen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten