dinsdag 8 februari 2011

Welterusten

Even een snel berichtje, want mijn bed lonkt. Naar een ziekenhuis rennen tussen de bedrijven door, het blijft een vermoeiende bezigheid en ik merk aan alles dat ik nog maar naar één ding verlang. Een paar uur plat en van de wereld in een lekker bed. Het gaat de goede kant op met je, de koorts is weg, de koorts kwam waarschijnlijk van een bacterie die even in de gordelroos dook. Je huid wordt weer iets rustiger, maar is een drama vergeleken bij alle milde afbeeldingen die je vindt als je op "gordelroos" googled. Met andere woorden, een wildvreemde zou denken dat je een melaatse bent...

Uiteindelijk is op de longfoto nog een infectiehaard te zien. Men weet nog niet exact wat deze infectie nog doet of zal gaan doen, en dat is de reden dat ze je nog wat daagjes ter observatie houden. Wel staat nu vast dat de lichtpuntjes in hals en longen op de PETscan geen lymfoom meer zijn, maar dat deze beelden van een infectie waren. De vraag is dus even, welke infectie? Is het dezelfde die ook voor de gordelroos en bijkomende infectie zorgde? Of is het iets anders? Volgende week zal in ieder geval nog een longfoto genomen worden, om het verloop in de gaten te houden...

Ik wijd weer te ver uit op de late avond. Ik was moe en had me voorgenomen vroeg mijn bed in te duiken..
Hoop dat je wat slaapt daar in het ziekenhuis.
Welterusten,
Mama

5 opmerkingen:

  1. Onzekerheid speelt weer de hoofdrol. Welk virus is debet aan de koorts? Gelukkig lijkt je lymfoon niet meer aanwezig te zijn en dat is een lichtpuntje! Maar hoe dan ook is het balen dat je wederom in het ziekenhuis ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. weer in het ziekenhuis, weer onzekerheid....toch misschien een lichtpuntje t lymfoon lijkt niet meer aanwezig te zijn. Ik hoop dat ze je gauw echte zekerheid kunnen geven, en dat je snel weer thuis zult zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dapper Zussie,

    Hoop voor jullie dat er gauw een tijd met meer zekerheid zal komen!.We bidden voor een rustige zomer, zodat jullie weer met elkaar kunnen genieten.

    Zus Rietjexxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe je eruit R. ziet kan ik me wel een voorstelling bij maken. Ik heb nl. waterpokken gehad ten tijde van mijn chemo's. Pokken ter grootte van een stuiver van mijn kale boles tot het puntje van mijn tenen. Zag eruit als een enorme krentebol en ziek dat ik er van was en dat voor een kinderziekte.......

    Hoe graag jullie willen horen van de artsen dat 'het goed is' is voor een leek niet voor te stellen. Het leven gaat als in een roes voorbij, niets is zeker, geen houvast, alleen maar weer '(af)wachten'.......
    Groetjes en liefs Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het lukt niet met mijn reacties jammer

    BeantwoordenVerwijderen