dinsdag 15 februari 2011

Rust

We gingen elke stap met je mee. We zaten naast je, we huilden met je en we lachten met je. We keken naar je en waren bezorgd om je. We luisterden naar je en we leefden met je mee. Nu ik terugkijk lijken de achterliggende maanden omgevlogen te zijn. Er zijn weinig mensen die weten wat een impact een dergelijke periode heeft op je gezin en op je leven. Er waren heel veel mensen die het zich probeerden voor te stellen. Er waren heel veel gebeden, er waren heel veel kaarten en presentjes, lieve woorden door de telefoon en lieve woorden door de mail. Er zijn ook woorden die we misschien van bepaalde mensen hebben gemist of verwacht. Mensen waarvan we hoopten dat ze mee zouden leven en die we gemist hebben in de lange rij van mensen die wel steun betuigden. Er waren ook onverwachte ontmoetingen en woorden van mensen die we helemaal niet kenden, mensen die meeleven zonder dat we hen kennen. Misschien lees je dit en voel je je aangesproken, en weet je, diep van binnen, dat jij een persoon bent die weinig liet blijken van medeleven. Wees gerust, het is nooit te laat om mee te leven en mee te lijden. Het is nooit te laat om je steun te betuigen. Er zijn zoveel mensen die jouw woord, je steun en gebed op dit moment nodig hebben.

En met ons mag je nu danken. Danken voor de complete remmissie die nu is bereikt. Hodgkin lymfoom voor nu bedwongen. We mogen dankbaar zijn en God danken voor dit gegeven. We mogen (moeten!)blijven bidden voor gezondheid en genezing, want alleen als je beseft dat ziekte ineens je deel kan zijn, kun je dankbaar zijn voor je gezondheid. Samen met jou zijn we nu zo dankbaar dat er remmissie is, dat er geen nabestraling nodig is, dat je weer verder mag gaan en dat je door alles heen gedragen bent..
We zijn God dankbaar en we zijn ook trots. Trots op jou, op de manier waarop je je hier doorheen hebt gevochten. Ik ben trots als ik naar je kijk en zie hoe je haar weer gebied verovert op je hoofd, een fijne donkere waas van millimeter haar rust op je hoofdhuid. Je wenkbrauwen worden met de dag donkerder, je oogopslag is weer omrand met wimpers. je snor en je baard geven je gezicht een stoere uitstraling, anders dan je voorbije blote-billen-face. Ik ben dankbaar dat je gordelroos heelt, dankbaar dat je je eetlust weer stukje bij beetje terugkrijgt en ik ben trots op het geweldige feit dat jij mijn zoon bent. Je bent geen beroemdheid en op school misschien geen uitblinker. Je bent misschien gewoon een jongen zoals zoveel. Je hebt geen prijs behaald, maar je hebt een strijd gestreden, een ziekte ondergaan en jouw moeder loopt nu naast haar schoenen van trots.

Rust nu maar wat uit, tank maar wat bij en kijk vooruit. Het wordt weer lente, ik zag de narcissen staan vanmiddag in een flauw winterzonnetje. Ze hadden zich gewend naar het zonlicht. Draai maar mee naar het licht, open je in de zon van Gods liefde en laaf je aan Zijn rust.

Mama

11 opmerkingen:

  1. Jeetje, zus,
    Zit ik hier weer te sniffen achter mijn laptop!
    Wat mooi geschreven allemaal en wat een goed nieuws!
    Ik vind R ook echt een kanjer en ben er trots op dat hij mijn neef is! En natuurlijk trots op jullie allemaal!
    Van de week toevallig nog in mijn trouwalbum zitten kijken. Ook toen een traantje weggepinkt toen ik dat koppie van R zag!
    Liefs Tinus.
    En nu maar gaan voor jullie welverdiende rust!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief zussie

    wat ben ik geweldig blij voor jullie .... Heer dank U wel!!! God is goed!

    hou van jullie XXXXXXXXX liefs,Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zussie,

    Wat een voorrecht.... dat we na al onze gebeden... God mogen danken!!!

    Rust met elkaar en een goede zomer toegewenst door zus Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een goed nieuws voor jullie.
    geniet van elkaar en het lekkere zonnetje.
    groetjes ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallelujah! Prijs de Heer!
    Da's toch niet overdreven voor dit fantastische nieuws?!
    XXX CoCo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben zo ontzettend blij met dit bericht!!
    Iedere week ben ik blijven bidden voor R. samen met mijn studiegroep en band. Nu gaan we danken!

    xx Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een fijn bericht! Ik dank met jullie mee.
    liefs Gerine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve vriendin,

    Wat een weg heeft jullie zoon moeten gaan, zo dapper in de strijd, maar jullie ook de afgelopen maanden zijn zwaar geweest voor jou en je gezin. Maar nu dit goede nieuws. wat fijn.
    Het zet je weer zo stil bij het normaal vinden als je gezond bent. Wat een dankbaarheid is dat toch.

    Dikke knuffel

    Madeleine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een goed bericht, en eindelijk rust en tijd om bij te tanken! J meid houd je taai en geef R een flinke pakkerd!
    liefs Trudi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. tranen in mijn ogen en zoveel herkenning
    Geniet van deze goede tijd
    voor mijn zoon was 17 februari2010 de stamceltransplantatie, nu dus een jaar verder en we zijn vol goede moed en vol vertrouwen.....maar soms ook zo moe van de tegenslagen.
    Maar wel 100% gezond beenmerg van zijn broer....blijft heel bijzonder
    liefs Lianne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beste R.
    De strijd tegen kanker is wreed en hard,
    Gaat zonder aankondiging en zonder start.
    Ineens zit je er middenin...
    Niemand die zegt, dit is het begin
    Het is een keuze tussen leven en dood,
    Bullshit, want eigenlijk bestaat er geen keuze in deze nood

    Je bent nog zo jong en wilt nog zo veel,
    Alleen dat gegeven grijpt me al naar de keel.
    Je bent bang, verdrietig, maar ook heel boos.
    maar je moet het ondergaan en bent machteloos.
    Niemand kan je helpen, deze strijd moet je zelf doen:
    Positief blijven en vechten als een kampioen!
    Voor nu heb je de strijd gewonnen
    en is je ziekte bedwongen
    Alle ellende en ongemakken die je te verstouwen kreeg waren allesbehalve fijn,
    Maar je hebt het toch meer gedaan en daar mag je nu heel erg trots op zijn……
    XXX Marjo (Survivor Kinderkanker)

    BeantwoordenVerwijderen