dinsdag 1 februari 2011

Uitslag

Het begon met een pijnlijk plekje in je nek. "Mam", zei je eergisteren:"Wil je eens kijken naar dat plekje in mijn nek, want het doet zeer". Nu ben ik geen arts, maar ik vermoedde wel wat dit was. Ik vroeg aan papa ook even naar de uitslag te kijken. Gordelroos. De huisarts bevestigde het vandaag. De uitslag heeft zich inmiddels verspreid over een deel van je bovenrug, je hals en nek. Je hebt tabletten gekregen om deze virus infectie in te dammen, maar nu heb je last van de pijnlijke uitslag.

De gordelroos is het gevolg van een laag immuumsysteem na je chemotherapie. Vervelend blijft het wel, want gordelroos is geen pretje. Laten we maar hopen dat deze infectie snel onder controle is en dat je snel verlost zal zijn van deze vervelende, lelijke en pijnlijke plekken...

Braaf je pillen slikken en een beetje gas terug nemen.

Liefs
Mama

7 opmerkingen:

  1. Hihi, ik dacht bij "uitslag" aan iets anders!

    X CoCo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooooch !!! gelukkig maar gordelroos..... stom dat je zo denkt maar ja met alles wat jullie hebben meegemaakt is dit maar een eitje, hopelijk ben je er weer gauw vanaf.

    X Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah die arme jongen toch! Da's pijnlijk!
    Hopelijk is hij er snel vanaf!
    Wanneer krijgen jullie de echte 'uitslag'?
    Liefs Tinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. "Gelukkig maar gordelroos???" Onderschat de gevolgen van gordelroos bij een lage weerstand t.g.v. chemo's/bestralingen niet.....

    Is de behandelend arts in het zkh al ingeseind, want dit behoren ze wel te weten? Ik hoop dat de medicatie snel aan zal slaan en dat R. niet al teveel last van deze infectie zal hebben. Gordelroos is helaas wel een virus dat (latent) aanwezig blijft en in periodes als de weerstand minder is de kop weer op zal steken.
    Sterkte met alles......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel sterkte ! Heb je de behandelde artsen ingeseind? Doen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. geen bericht is goed bericht zeggen ze bij ons altijd.....en aangezien er hier op vrijdagnacht nog niets te lezen valt ga ik er vanuit dat de uitslag goed zal zijn....sterkte met de gordelroos

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alweer een tegenslag! Hopelijk is de gordelroos weer snel onder controle.

    BeantwoordenVerwijderen