donderdag 10 februari 2011

toevertrouwd

De tekst op het geboortekaartje van jou en je tweelingzus luidde "Tot onze vreugde zijn ons toevertrouwd".
Vandaag mijmerde ik over dat woord "Toevertrouwd". Iets dat je kostbaar en dierbaar is toevertrouwen aan een persoon of meerdere personen. Dat is wat God op de dag van jullie geboorte deed met jullie. Hij vertrouwde jullie toe aan de zorg van ons. De gedachte hieraan is zo ongelooflijk dat ik het me bijna niet voor kan stellen. Toevertrouwd aan ons, aan mij, de verzorging van een mens, de opvoeding van een mensenkind. In het woord toevertrouwen rust het woord "vertrouwen". Vertrouwen dat de zorg die op je rust niet zomaar aan je is overgedragen. Vertrouwen hebben dat degene die mij de dingen toevertrouwde weet dat ik dit aankan, dat ik in staat ben mijn taak uit te voeren.

Zomaar wat nadenken over een simpel woord, zomaar een woord, een woord met een diepe kostbare betekenis. Zomaar een kind, zomaar drie kinderen, toevertrouwd aan onze zorgen. Dat je ondertussen geen kind meer bent, maar een man bent geworden, doet niets af aan de betekenis van dat woordje. "Toevertrouwd". Wat een mooi woord, wat een vertrouwen. Wanneer ons zoveel dingen worden toevertrouwd, zou dan ons vertrouwen klein blijven? Of groeit het vertrouwen, in het weten dat we dagelijks mogen knokken voor alles hetgeen ons in onze handen is gegeven?

Tot morgen, ik vertrouw jou deze nacht weer toe aan Zijn zorgen!

Liefs
Mama

4 opmerkingen:

  1. Meid, meid, wat heb je dat toch weer mooi neergezet....!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik stel mijn vertrouwen op de Heer mijn God
    want in Zijn hand ligt heel ons levenslot
    hem heb ik lief , zijn vrede woont in mij
    ik zie naar Hem op en ik weet Hij is ons steeds nabij.

    XXXXXXXX Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zussie,
    Ik weet uit ervaring ,dat we uit onszelf niets kunnen en niets zijn. Alleen door op Hem te vertrouwen kunnen we een leven aan, dat anders is als dat we zelf uitgestippeld zouden hebben. Doe maar net als ik, leg het maar in ZIJN handen.
    Liefde, kracht en wijsheid wens ik jullie toe!

    knuffel Rietjexxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het zo knap hoe jullie met alles omgaan!
    Petje af, hoor!
    En blijf dat vertrouwen houden, dan vertouw ik met jullie mee!
    Liefs Tinus.

    BeantwoordenVerwijderen